RPM counter problem... help needed please
Junior Member
From: Center of France
Car: Camaro IROC-Z '88
Engine: V8 5.7 TPI (350 Ci)
Transmission: TH700 R4
Axle/Gears: 2.77
RPM counter problem... help needed please
Hello
Sorry for my porr English it's notmy maternal language,
here is on my CAMARO Z28 1991 my RPM counter indicates the nasty tricks (my idle is at 1200 whereas my car turns perfectly)
one checked with the electronic computer of friends of me and they see well on the computer that the real RPM do not correspond with the Rpm counter
Ex: 1200 turns = 800 trs real
3200 turns = 2200 trs real
it would be said that the difference is exponential.
indeed if one divides 3200/1200 one a coef of 2.66 it obtains ya 400 turns of difference between 800 and 1200 if one multiplies these 400 by 2.66 one obtains the 1064 thus difference between my 2200 real turns and my 3200 trs meter.
I hope it's clear :-(
an idea of what that can be? Thank you
regards
tof
Sorry for my porr English it's notmy maternal language,
here is on my CAMARO Z28 1991 my RPM counter indicates the nasty tricks (my idle is at 1200 whereas my car turns perfectly)
one checked with the electronic computer of friends of me and they see well on the computer that the real RPM do not correspond with the Rpm counter
Ex: 1200 turns = 800 trs real
3200 turns = 2200 trs real
it would be said that the difference is exponential.
indeed if one divides 3200/1200 one a coef of 2.66 it obtains ya 400 turns of difference between 800 and 1200 if one multiplies these 400 by 2.66 one obtains the 1064 thus difference between my 2200 real turns and my 3200 trs meter.
I hope it's clear :-(
an idea of what that can be? Thank you
regards
tof
Supreme Member
iTrader: (2)
From: Miami
Car: 1992 Camaro RS
Engine: L03
Transmission: 700R4
Axle/Gears: Stock
From what I understand, the RPM counters on these cars aren't accurate from the factory . So your problem is normal.
By the way, the RPM counter is called a tachometer.
By the way, the RPM counter is called a tachometer.
Junior Member
thanks Scotty for the English lesson
if it's a factory malfunction or inaccurate is there any solution to change this ?
thanks
tof
if it's a factory malfunction or inaccurate is there any solution to change this ?
thanks
tof
Supreme Member
The only way I know how to fix it, is to get an aftermarket one.
I'm sure someone else will reply and help out a bit though.
Anyway, have fun with that Camaro.
I'm sure someone else will reply and help out a bit though.
Anyway, have fun with that Camaro.
Trending Topics
Moderator
From: Mercedes Norte, Heredia, Costa Rica
Car: 1984 Z28 Hardtop
Engine: 383 Carb
Transmission: 4L60
Axle/Gears: 3.54 Dana 44
Pourrait-il être que le tachymètre a été remplacé avec le tach d'un V6? Cela vous donnerait aussi les mêmes résultats que vous voyez.
Last edited by Apeiron; May 17, 2006 at 01:12 AM.
Junior Member
thanks waldershrek where can i find an aftermarket one ? thanks
Bonjour apeiron, merci de faire l'effort de parler français car je sais que ce n'est pas facile ;-)
si c'était un compteur de V6, les zones rouges des RPM ne seraient pas au même endroit je pense, qu'en pensez vous ?
Merci
tof
Bonjour apeiron, merci de faire l'effort de parler français car je sais que ce n'est pas facile ;-)
si c'était un compteur de V6, les zones rouges des RPM ne seraient pas au même endroit je pense, qu'en pensez vous ?
Merci
tof
Moderator
Je pense que les zones rouges seraient dans un endroit différent sur un tachymètre V6, même les tachs v8 sont différents selon de quels année et moteur ils sont. Un tachymètre aftermarket serait plus précis, mais l'original ne devrait pas être si mauvais.
Je trouverais un autre tachymètre original, il serai assez précis. Je sais qu'il ne serait pas facile trouver c'en France, mais vous pourriez le faire envoyer des USA. Un tachymètre aftermarket ne s'adapterait pas au lieu de votre original et devrait être mis quelque part autrement dans la voiture.
Pardonnez mon français, c'a été un temps très long depuis le lycée et ils ne nous ont pas enseigné le vrai français, seulement québècois.
Je trouverais un autre tachymètre original, il serai assez précis. Je sais qu'il ne serait pas facile trouver c'en France, mais vous pourriez le faire envoyer des USA. Un tachymètre aftermarket ne s'adapterait pas au lieu de votre original et devrait être mis quelque part autrement dans la voiture.
Pardonnez mon français, c'a été un temps très long depuis le lycée et ils ne nous ont pas enseigné le vrai français, seulement québècois.
Supreme Member
Originally Posted by Apeiron
Je pense que les zones rouges seraient dans un endroit différent sur un tachymètre V6, même les tachs v8 sont différents selon de quels année et moteur ils sont. Un tachymètre aftermarket serait plus précis, mais l'original ne devrait pas être si mauvais.

Junior Member
Scotty it's French ;-) he says something about i need to buy a replacement one & it wouldbe difficult to find one in France
To Apeiron : Ton français est très bien ;-) j'aime bien le québecquois ils sont des expressions totalement différentes des notres mais c'est funny :-) merci Apeiron ;-)
Tof
To Apeiron : Ton français est très bien ;-) j'aime bien le québecquois ils sont des expressions totalement différentes des notres mais c'est funny :-) merci Apeiron ;-)
Tof
Moderator
Je vous en pris. Si vous pouvez l'identifier aussi français, c'est aussi bon que je pourrais espérer.
Tout le monde aime bien aussi le québécois. Vive le Sacrer!
Tout le monde aime bien aussi le québécois. Vive le Sacrer!
Thread
Forum
Replies
Last Post